2019. október 15., kedd

Egy kis Ázsia: Kuala Lumpur - 3. nap

Hú, ez egy tartalmas nap volt. Fényképes beszámoló következik.

Reggeli után a Central Market felé vettük az irányt. Itt megjegyzem, hogy Leslie azt mondta, hogy ma egész nap szép idő lesz, nem fog esni. Így az esőkabát és az esernyő is maradt a szálláson. Sőt azt is mondta, hogy kenjem be magam naptejjel, mert meg fogok égni. Ennek egy darabig ellenálltam (nem is hoztam naptejet...), de addig magyarázott, hogy végül bekentem magam, mert nála persze van. És ez nem volt hülyeség. Ez :)

A piac (vagy inkább bazár) előtt megnéztünk egy taoista és egy hindu templomot is.

Taoista templom
Hindu templom bejárata
Hindu templom belülről
Ez a városnak annak a részén van, ahol megmaradtak ilyen régi kis házak. Ezek kétszintesek, az alsó részen valamilyen műhely vagy üzlet volt, és fent lakott a család. Érdekes ezeket a felhőkarcolók között látni.



Innen egy piacra mentünk, igazi helyi hangulat, zöldségek, húsok, masszív szagok, ahogy a rendes piacon az lenni szokott.



Majd jött egy kis kínai negyed, ez is érdekes. Volt itt hotel (China Town Inn) és árultak mindent, Rolex vagy Breitling órát is vehettem volna :)


És jött a Central Market, ez valójában egy bazár, ezen is átmentünk. Tele volt kis üzletekkel, mindenféle ruhát, díszeket, ajándéktárgyakat árultak itt, olyan sok időt nem érdemes itt tölteni. De ez is itt volt, ennyit megért.




Innen a Merdeka térre mentünk. A Sultan Abdul Samad Building előtt épp motoros rendőrök tartottak valami bemutatót.


Ez az épülettel szemben lévő tér, ami krikett pálya volt
Itt szép régi épületek vannak, ezekben most múzeumok vagy kiállítások vannak.

Textil múzeum, nem voltunk bent
Ebben Kuala Lumpur történetéről van kiállítás, ezt megnéztük
Sultan Abdul Samad Building egy másik perspektívából
Ez után a Masjid Jamek mecset következett, zárás előtt értünk oda, volt rá 20 percünk. Rövidnadrágban voltunk, és ebben nem lehet bemenni, ezért rá kellett venni egy ilyen bő, földig érő szoknyát. Erre fel vannak készülve, egyből adják annak akin nem megfelelő öltözet van.


Szép a mecset innen, jól néz ki a magas házak között. Ahogy nézem ezt a várost, itt 30 emelet alatt nem építenek új épületet...

Ezek pedig már benti képek:



Ahogy itt sétáltunk, láttunk egy gyíkot a folyó partján. A kép eléggé megtévesztő, ez egy kb. 1,5 méteres gyík, csak nincs mihez viszonyítani:


Majd elindultunk a KL Tower-hez, de út közben megnéztünk egy anglikán templomot és a Telekom Múzeumot is:





Volt itt minden, kezdődött a postagalamboktól és ment egészen a mai technikáig.

Muzium Telekom, így kell ejteni, fonetikusan vannak leírva a szavak, praktikus :) Láttam út információt kiírva, ami Trafik Info, de pl. a taxi az itt Taksi.

Megérkeztünk a toronyhoz, ez 421 méter magas, a kilátó szint 300 méternél van.


Amikor ezt a fenti képet csináltam, akkor még nem tudtam, hogy mi az a két kis kiugró izé ott jobbra és balra. Aztán fent megértettem, ez:


Tériszonyosoknak a legkevésbé sem ajánlott. Szerencsére én nem vagyok az.

Érdekes érzés egy ilyen üvegen ücsörögni
Ez nagyon korrekten ment, mindenki kapott egy sorszámot, és 1 perc 40 másodpercet lehetett eltölteni a sky box-ban. És akkor csak te vagy ott, nem kell várni, hogy menjenek már ki a képből, meg én is férjek már oda. Cserébe hatékonyan kell eltölteni azt a 100 másodpercet, mert megszólal a csengő és dobnak ki.

Körbe lehet sétálni, brutál a kilátás, ilyet eddig csak képeken láttam:


Majd vettük az irányt a Petronas tornyok felé, ez az ami tegnap kimaradt. Nem mindennapi érzés ezek között az épületek között sétálni. És a nyeregvasút is jó látvány ami köztük tekereg, nekem baromira tetszik.


Petronas Towers


Ennek az épületnek is van kilátó szintje, de nem nyitott, és nem 360 fokos. Nem is baj, hogy elfogyott rá a jegy, ha lett volna, akkor ide mentünk volna fel. De a KL Tower jobb választás.

Aztán itt elnéztem hátra:


Ennyit arról, hogy ma nem fog esni :) Itt nincs olyan, hogy ma biztos nem fog esni. Itt bármikor jöhet egy kiadós eső, ma ezt tanultam meg, minden nap tanulok valamit :)

Így aztán bementünk a Petronas tornyok aljában lévő bevásárlóközpontba, itt vártuk meg amíg elmentek az esőfelhők. A Petronas több sportot is támogat, köztük a Mercedes Forma 1-es csapatát, volt a bejáratnál motor és két F1-es autó is:




Bent pedig puccos pláza van:


Elmentünk kajálni is egy ilyen "aluljáró" szintre, az olyan felejthető volt. Éhhalál ellen persze teljesen rendben volt, de képet nem érdemel...
Ami viszont érdemel, az a Gloria Jean's flat white-ja és a mellette lévő Choc Moist. Ez a szelet torta szétcsapott, észbontóan jó volt!


Elsétáltunk még a bevásárló utcába, ez gyakorlatilag plázák egymás után. Puccos, nagyon puccos...


Itt is Marvel őrület van...
A nap végén pedig visszasétáltunk még a Petronas tornyokhoz, mert meg akartam nézni kivilágítva. Elég jól néz ki:


Azon gondolkoztam, hogy így meghúz egy ember egy kart, felkapcsolódnak a fények és villanyóra elkezd pörögni mint az állat. Még akkor is ha az összes led. Persze a világ egyik legnagyobb energetikai cégének ez belefér.

Majd a nap azzal zárult, hogy visszamentünk a hotelba nyeregvasúttal:


Ez is agyon van légkondizva, tök érdekes volt menni vele, mégis alig vártam, hogy kiszálljunk ebből a hűtőkocsiból.

Igen tartalmas nap volt, rendesen el is fáradtam a végére. De nagyon élveztem, állat jó volt! :)

És akkor pár érdekes kép még a végére:

Ezt a házat is valahogy ott felejtették, ez is jól néz ki a felhőkarcolók között
A motorokon van elöl ilyen tartó izé, praktikusnak tűnik
Még mindig ilyen autót szeretnék, Japánban szerettem bele :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése