Itt lett sok ez az egész, a baloldali közlekedés, a sok ember, a fordított index, a kéregetők. Okozott ez így egyben egy kis kultúrsokkot, inkább megkértem Bandit, hogy a városból ő vezessen ki.
Egyébként gyorsan kiértünk és onnan újra én vezettem. Baromi jó út volt, gyönyörű a táj, széles volt a mosoly az arcomon. Itt még...
A térerő Opuwo után megszűnt, de még jött szembe egy-egy autó. Úgy 20-30 percenként. Opuwo-ból 5-6 óra elvileg a szállás, de itt még nem tudtuk, hogy rossz úton indultunk el...
Időnként autóroncsokat látni, lényegében csak a kasztni vagy egy fél kasztni. Ezekből elég sok. Hogy miért és hogy kerültek oda, nem tudjuk.
Volt itt homokos rész is, azt nagyon élveztem. Miután bekapcsoltuk a 4x4 hajtást és kikapcsoltuk a kipörgésgátlót. Mert előtte majdnem elsüllyedtünk a homokban... Van még felező, differenciálzár és a gumi leengedés. Ennyi az eszköztár, ha ezek nem segítenek, akkor van nálunk még egy ásó. De ezekre most nem volt szükség, a 4x4-el és a kikapcsolt kipörgésgátlóval nagyon jól lehetett csapatni a homokban 😊 Mindezt a semmi közepén 😁
Aztán hegyes sziklás rész következett:
Valami észbontó helyen haladtunk! Annyira élveztem, hogy nem is tudom leírni szavakkal.
Haladni itt már nem lehetett olyan nagyon, sokszor volt "radiátor út", sok kő vagy vízátfolyás, illetve ez utóbbinak csak a helye, mert az csak esős évszakban van. Most csak a kiszáradt medreken kellett keresztülmenni.
Aztán szólt Bandi, hogy át kell mennünk egy másik útra (arra min eredetileg kellett volna jönnünk), és van egy átkötő út. Már az utóbbi több 10 km is kihívás volt, de ami itt jött... Néha folyó mederben mentünk, utána jó nagy köveken billegtünk, olyan 5-8 km/h-val. Lépésben. És volt még hátra vagy 40 km. Itt már világos volt, hogy nem fogunk odaérni naplemente előtt. Ami kicsit sem nézett ki jól, egyrészt a szállást a kilátás miatt választottuk, másrészt nem egy élmény az amúgy is jelentősen nehezített pályán sötétben vezetni.
És akkor megszólalt a guminyomás szenzor. A bal első gumiból szökik a levegő. 1,9 bárral mentünk eredetileg és ez kezdett szépen lassan tized bárról tized bárra csökkenni. 1,3-nél vettük elő a kompresszort, szerencsére egy lassú defekt, nem eresztett le a kerék. Ez van, kockázatos köveken haladni, egyik másik jó éles, benne volt. Viszont még soha életemben nem kaptam defektet ilyen szép helyen 😊
Ráadásul nem is a sötét a legrosszabb, hanem amikor szembe süt a nap. A sok homoktól a szélvédő tele van apró sérüléssel és ilyenkor konkrétan nem látni nem látni semmit. De tényleg semmit, csak fénylik az egész szélvédő. A képen ebből persze semmi len látszik, mert oldalról jó. De vezetni nem lehet, csak ha az ember kilóg az ablakon...
Sivatagi naplemente |
Itt már a sivatagban voltunk, láttunk vadállatokat is. Antilopot, zsiráfot.
Végül teljesen ránk sötétedett én pedig már nagyon fáradt voltam. De még mindig nem voltunk ott. Ezen a ponton már igazán kíváncsi voltam, hogy mi az ami miatt ekkorát szívunk... Mert épeszű ember ilyet nem csinál. Mondjuk ezért csináljuk mi... 😂
A "House on the hill" tábla, innen még mindig volt vagy 12 km |
Innen még jött egy kis homokban csapatás, majd köveken fölfelé a hegyre. Teljesen lemerültem mire fölértünk.
És tényleg egy mese a hely, az ahova időben kellett volna érkezni. Nem véletlenül terveztük Opuwo-ból.
Naplemente néző hely, csak mi lekéstük a naplementét... |
A szállás tényleg a semmi közepén van van, itt semmi nincs. Se wifi, se térerő, se kaja (ezt mondjuk tudtuk). Csak csend, sötétség, csillagok és olyan nyugalom amit kevés helyen éreztem.
Van kényelmes ágy végre, legalább kialusszuk magunkat. És lehet itt maradunk plusz egy napot. Már megint ez kellene, de akkor megint megcsúszunk. Ájjj, több idő kellene erre az útra.
A vacsoránk kekszválogatás volt, nem állunk neki kaját csinálni. A blogot meg majd valamikor feltöltöm ha lesz net.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése