2023. november 13., hétfő

Namíbia - 13. nap: Spitzkoppe

Ismét egy olyan reggel, amikor kipihenten keltünk. Eddig nem sok ilyen volt, kemény az utazó élete. Majd kipihenjük magunkat ha hazaértünk 😊

Innen nézett a szobánk a tengerre:

Viszlát Cape Cross Logde

A szállásról a szomszédban lévő fóka rezervátumba gurultunk át. Hú, nagyon kemény hely! Ellentmondásos. Egyrészt állati szép, tele van cuki fókákkal, kicsikkel és nagyokkal, több ezren vannak. Másrészt olyan bűz van, hogy a kocsiból kiszállva öklendezés határán van az ember. És ott van az értelmetlen pusztulása a kis fókáknak, amivel megint csak nehéz mit kezdeni. Sok kis elpusztult fóka van, vagy olyan amin látszik, hogy nem sok van hátra. Szívszorító látvány. Fotók nem erről lesznek.

Szárazföldön nagyon esetlen állat a fóka, vonszolják ott magukat szegények a homokban. Csak egy párat láttunk a vízben, aztán lehet, hogy több ezer volt a vízben is.

Itt pedig az út mellett sókristályokat "árulnak". Csak ki vannak téve és van egy becsületkassza amibe be kell dobni a pénzt:

Ez is itt só út, ami az autók gumijától már-már aszfaltnak néz ki

Aztán egyszer csak olyan következett amit már legalább egy hete nem láttunk, aszfaltút, felfestésekkel. Beértünk Henties Bay-be.

Stop tábla egy 4-essel, ami azt jelenti, hogy a kereszteződés mind a négy irányából stop tábla van. Ezért mi ezt jobbkezesként kezeljük. De mindenki betartja a megállást és nagyon előzékenyek is. Itt nincs idegeskedés az úton sem. Épp az ellenkezője annak ami otthon van. Jó, persze dugó sincs.

Henties Bay-be vásárolni és tankolni jöttünk, ezt gyorsan el is intéztük.

Érdekes jármű

Henties Bay-ből tettünk egy kis kitérőt egy rendes hajóroncshoz ami 2008-ban futott zátonyra (vontatták és elszakadt a kötél).

Voltak persze itt is árusok, akik köveket és kristályokat árultak. Nem tudunk ezekkel mit kezdeni, pedig segítség lenne nekik ha vennénk tőlük valamit és segítenénk is nekik. Így aztán adtunk nekik valamennyi pénzt (meg egy buktát is), de nem hoztunk el követ. Mert jó arcok voltak. Itt épp Bandit tanítják arra, hogy a tenyeredből hogyan kell Namíbiát formázó jelet mutatni. Később vettük észre, hogy a kocsink oldalán is ez van. Egyébként bárminek örülnek, azt mondták, hogyha legközelebb jövünk Namíbiába, akkor hozzunk nekik olyan ruhákat miket már nem használunk. Mert az nekik nagy segítség.

Jelzés, hogy az aszfaltútból sóút lesz

A melegtől úgy látszik, mintha elfogyna a sóút

Volt ma egy kis drónozás ott, ahol már a sóút is elfogyott és a murván csapattunk. Csak ahogy szoktuk, lassan teljesen megszokjuk, hogy a sivatagban csapatunk 😊

Itt már közelítünk Spitzkoppe-hoz:

Spitzkoppe gyönyörű hely, népszerű is a külföldiek körében. De itt is érezni a kettősséget, ahogy oly sok helyen. Jönnek a külföldiek a nagy bérelt autókkal (köztünk mi is...) és a hegy mellett meg bódékban a nyomorban élnek emberek. És próbálnak eladni valamit vagy kérni valamit. Üres műanyag flakont is kértek már tőlünk, persze még jobb ha van benne víz is.

A kempingbe vezető út

A kemping nagyon jól meg van csinálva, a hegy körül ki van alakítva több hely, amelyik szabad azt foglalhatod.

Ez már a kempingen belül

Meglett a hely aminek annyira megörültem, hogy fel kellett feszítenem egy sört:

Ezt azokra, akik miatt most itt lehetek 😊

Előkerült egy barátságos mókus is, annyian etetik, hogy elveszi kézből a kaját:

Időben érkeztünk, kipakoltunk, beszélgettünk, terveztük a továbbiakat. Két éjszakásra terveztük Spitzkoppe-t, de abban maradtunk, hogy lerövidítjük egy naposra. Lehetne túrázni itt, felmászni a hegyre, de ez itt már nem a tengerpart, 8-kor nagyon meleg van, 10-től pedig felgyulladsz. Elég lesz ebből egy nap. Főleg, hogy szervizbe kell menni a kocsival, mert egyre csak erősödik a zörgő hang a bal első keréktől. Megbeszéltük a céggel akitől a kocst béreltük, hogy Swakopmund-ban megnézetjük. És akkor megszólalt a keréknyomás szenzor.

Eddig bírta a gumi. Lassú defektnek tűnt, de igazán mi sem értettük. Volt olyan nap amikor kellett fújni bele (egyszer max kétszer), de olyan is amikor egész nap tartotta a nyomást. Most meg állásban leeresztett. És mekkora mázlisták vagyunk ezzel is, ha már defektet kellett kapnunk, akkor a legjobb helyen történt. Már amúgy is álltunk, a nap már lement a hegy mögé, kicseréltük a kereket. Holnap nem csak autószerviz kell, de kell egy gumiszerviz is majd. Kelleni fog az a plusz nap.

Elakadtunk... 😂

Ez a mai szálláshelyünk, kerék itt már kicsrélve, sátrak kinyitva:

A naplemente fényei

Jöhetett a vacsora, koprodukcióban készült a curry-s zöldséges húsos spagetti. Azért nem kell túlgondolni, a curry-s zöldség és a darált hús egy-egy konzervben volt, ráborítottuk az elkészült  tésztára, kis rámelegítés és kész 😊