2023. november 12., vasárnap

Namíbia - 12. nap: Cape Cross

Nagyjából kipihenve ébredtünk, nyugis éjszaka volt. Voltak ugyan villámok az égen este, de most nem ért el minket a vihar.

Jó reggelt!

Ez itt a meleg víz készítő berendezés, begyújtják alatta a tüzet és felmelegíti a tartályban lévő vizet. Az Etaambura-ban is ilyen volt a hegyen. Reggel és este gyújtják be.

Egy reggeli kép a kempingről:
Ma egyébként nem sok minden történt, csak haladtunk. Kb. 350 km-t. De azt milyen helyen te jó élet!

100-as korlátozás, mi olyan 80-90-el mentünk rajta, haladós volt. Teljesen jó minőségű út, már ha valakinek pick up-ja van persze. Azért figyelni kell, időnként radiátor út lesz belőle, időnként vízátfolyás helyén egy nagy gödör.

Ez pedig már a Sceleton Coast bejárata. Egy kapun kell bemenni, előtte persze regisztrálni, kitölteni megint egy sort a füzetben, amit lefogadom, hogy soha senki nem néz meg. Aztán a kilépésnél ezt meg kell tenni újra. Ez van, megéri!

Mert ami innen jött... engem sokkolt. Mentünk a parkban vagy 200 km-t, végig vigyorogtam. Legszívesebben mentem még egy kört oda-vissza. Holdbéli táj, homok a tetején fekete réteggel, aztán csak homok majd balról homok jobbról az Atlanti óceán.

Kiszállni elvileg itt sem szabad a kocsiból, vannak állatok a parkban, még oroszlán is.

De jöjjenek a képek, a látványt valamennyire visszaadják. Egy kettőn majd látszik, hogy hülyeségből ma sem volt hiány...

Vadállat nyomai és ez egy nagyobb állat volt.

Ez pedig egy valaha szebb időket megélt fúrótorony maradványa:

Namíbiai sakállal is találkoztunk itt, aki egy diszktét morgással jelzi, hogy mikor nem kell tovább menned. Mondtuk is, hogy oké és hátráltunk.

Nagy sakál, bébi sakál
Állj be természetesen. Oké 😂
Merre van a semmi? Erre.

Hajóroncs maradványa, igazán nem sok minden maradt belőle...

Ennél a "hajóroncsnál" találkoztunk belgákkal, jó fejek voltak. Mondták, hogy nem találkoztak itt még magyarokkal, minden bizonnyal mi vagyunk a leggazdagabb magyarok ha itt vagyunk 😂

Ezt pedig itt só út. Lényegében mintha aszfalt lenne:

Az időjárás érdekes itt. Egyáltalán nincs meleg, olyan 20-25 fokra tippelem és fúj a szál. Nagyon kellemesnek érződik. Nem érzed ahogy a 12-es UV perzsel... Rendesen leégtünk, mert annyi eszünk persze nem volt, hogy bekenjük magunkat, csak örültünk ott magunknak. De annak mondjuk nagyon 😁

Az éjszaka sem vicces itt sátorban a 8-10 fokkal és a folyamatosan fújó széllel, így foglaltunk egy rendes szállást. Elég nyomorúságosat sikerült megint 😎

Reggeli és vacsora is járt a szálláshoz, a vacsora kiváló volt. Előétel, leves, főétel, desszert, megadták a módját.

Ismét vagy 40 deka steak...
Eszméletlen jó nap volt! Ahogy ez az egész túra eszméletlen jó, minden napja különleges. Ha ma véget érne már akkor is 100%-os lenne. Ilyenkor érzem igazán, hogy élek és nem csak úgy létezek. Nem lehet ebből valahogy megélni? 😊

Mondjuk azt nem tudom, hogy fogok ebben a tenger morajlásban elaludni... 🤣

1. https://hu.wikipedia.org/wiki/Sujt%C3%A1sos_sak%C3%A1l "hiéna"

2. Jogos köszi, javítottam. Ez namíbiai sakál, ki is volt írva a park bejáratánál, a jegyzeteimben is még jó, csak épp ide írtam le rosszul... :)