2023. november 22., szerda

Namíbia - 22. nap: Gondwana Camp

Ez az éjszaka sem iratkozik fel a legnyugodtabbak közé, sokáig fújt a szél. Egy ideig próbáltam elaludni, aztán inkább előszedtem a füldugót. Bandi kiütötte magát, szerinte nem is volt szél 😊

Napfelkelte a kanyonban

Jó reggelt!

Felkeltünk viszonylag korán, úgy döntöttünk, hogy kimegyünk a kanyon jobb oldalán lévő kilátópontra még mielőtt felkapcsolják a fűtést. 45 perces séta, ennyit mondott rá tegnap a recepciós lány ami kb. jó is.

Még a házunk mellett

Ezek itt a házak a kanyon peremén:

Középen a főépület, tőle jobbra és balra 10-10 ház:

Ez pedig a kilátópont, előttem a végtelennel:

Hátrafelé pedig a perem a házakkal, de ezen a képen már alig látszik belőlük valami:

Bandi ide már nem jött ki, megállt valahol félúton és ott élvezte a csendet. Én a végén tettem ugyanezt. Meg ugye kénytelen voltam selfie-zni:

Jó volt ez a szállás, de pont ugyanazt érezzük a Bandival: örülünk, hogy itt voltunk, tök jó volt ezt látni és megélni, de pont elég volt egyszer.

Reggeliztünk aztán elindultunk kifelé. Kicsit nehezen sikerült megbeszélni a mai tervet, van még ezzel együtt három napunk, ezt kell eltölteni valahogy. Azért ez legyen a legnagyobb bajunk 😊 Végül abban maradtunk, hogy megnézzük a kanyon másik oldalát is, van rá időnk. A túra második fele eleve light-osabb volt, de innentől főleg nincs rohanás. És kicsit már "a túra vége közeledik" érzésünk is van, amitől annyira nem vagyunk boldogok. Na, de azért kiélvezzük ami még van jön 😊

Viszlát Fish River Lodge

Megálltunk pl. egy víztározónál, ilyet eddig nem láttunk. Jó, északon volt víz, de azt leszámítva leginkább csak kő és homok. Érdekes látvány volt ez körülötte a sok zölddel. Volt itt egy srác, kb. arra vigyázott, hogy ne ugorjanak emberek a vízbe. Gyakoroltuk vele a klikk nyelvet is, ezt az országban sokan beszélik. Jókat röhögött rajtunk. Ha a magyar nehézségben az első 10-ben van, akkor a click language az első kettőben.

De volt a sok víz miatt itt datolyapálma ültetvény is, ebből pedig gin-t is készítenek. Amit végig lehetett kóstolni. Mivel én vezettem és Bandi szereti a gin-t, ezt pont jól is jött ki.

A végtelen hosszú egyeneseket nem tudom megunni
Nagyon jó minőségű murvás úton romboltunk vagy 150 km-t és be is futottunk a Gondwana Camp-be, már kb. délután 3-kor. És onnantól csak élveztük a helyet. A kanyon másik oldalán vagyunk, kb. 15 km-re a kilátóponttól ahova majd holnap megyünk. És újra kempingben foglaltunk helyet, végre megint sátrazás.

Ezen a helyen is van egy halom autóroncs, még több mint Solitaire-ben. Az autók többségében amerikai gyártmányok és az egész helynek amerikás hangulata van. Érdekes ez Namíbiában.

Ettünk még egy szerény vacsorát, aztán húzunk is aludni. A főzőtudásunkat nem igazán villogtatjuk, csak ha nagyon muszáj. Sok idő megy el a kaja készítéssel, főleg ha valaki nem ért hozzá ugye... De fontos tapasztalat az is, hogyha ilyen sátras autóval van az ember, akkor sok idő megy el a sátrak felállításával és esti/reggeli pakolászással. Számoltunk persze ezzel, de időigényesebb mint gondoltuk.