2016. október 30., vasárnap

India: Ellora Caves

A reggeli ugyan az, le sem fényképeztem. A francia srácok fel sem jöttek az "étterembe", nincs bizodalmuk ebben a reggeliben. Az egyik srác testvére itt dolgozik Mumbai-ban és rendesen beparáztatta őket, hogy mit ehetnek meg és mit nem. Leginkább, hogy mit nem. A tegnapi reggelinél is csak vajas kenyeret ettek, ma meg már semmit. Azt hiszem ők még nem elég rutinosak, mi 300 rúpiát fizettünk a reptérről a szállásra, ők 1000-et a pályaudvarról. A távolság pedig nagyjából ugyan az. De lehúzzák őket az árusok is még tegnap, amikor mutatták, hogy mit mennyért vettek nekem elég drágának tűntek.

A sofőrünk itt is nagyon korrekt (Kerala-ban is az volt a második). Időben jön, mai is a megbeszélt időpont előtt negyed órával itt volt, út közben nem beszél fölöslegesen de ha kérdezünk értelmesen válaszol, nem akart egyszer sem vásárolni vinni minket, jól vezet.

Utunk most az Ellora Caves-hez vezetett. Ajanta-nál jóval közelebb van, bő fél óra alatt ott voltunk. Út közben fényképeztük le a Daulatabad Fort-ot, amit visszafelé meg is néztünk.

Megérkeztünk az Ellora barlangtemplomokhoz. Hasonló Ajanta-hoz, de itt nem csak buddhista templomok vannak, hanem hindu és jain templomok is. Összesen 34, amelyek a 6. és a 9. század között "épültek".

Buddhista templomokkal kezdődik:

Egy barlangtemplomot majmok laknak:

Majd a hindu templomok következnek:

Ez a 16-os hindu templom, valami elképesztő! Gyakorlatilag kifaragták a hegyből, ami 200 évig tartott...

Végül pedig a jain templomok következtek:

Pár szó Ellora-ról a wikipedia-n:

A vissza úton felmentünk a Daulatabad Fort-ba, egészen a tetejéig.

Ez után a Bibi-ka-Maqbara következett, ami egy újabb mini Taj Mahal. Ez a harmadik
Taj Mahal amit látok, de még az agrai mini Taj Mahal-hoz képest is kissé kiábrándító. Szimmetria van itt is, de nem olyan részletes és ami bent fogad azt sem értettem teljesen. Ez is síremlék, csak cipő nélkül lehet bemenni, de lehet fényképezni, emberek ülnek a földön, hangzavar van, maga a sírhely egy süllyesztett részben van, teledobálva pénzzel és a belépőjegyekkel...

Ez után mi a bazárba vitettük magunkat, a francia srácok a reptérre mentek. Sofőrünk kicsit aggódott miattunk, közeledik a Diwali (egyik legjelentősebb hindu ünnep, a fények ünnepe) és ilyenkor még zsúfoltabb az egyébként sem épp szellős bazár. Kérdezte, hogy hogyan fogunk visszajutni a hotelbe. Meggyőztük, hogy nem lesz gond. Azt mondta, vigyázzunk a bazárban. Kedves volt tőle.

És valóban, a bazárban tömeg volt... Átértékeltem a "tömeg" és a "zsúfolt" szavak jelentését mióta itt vagyok. Budapesten nincs tömeg. Sehol.

Itt is street food volt a vacsora. Egészen konkrétan, újságpapírból, a földről, egy lépcsőn ülve:

Amit ettünk, az itt készült:

A bazárban ilyenkor minden szíves. Virágfüzéreket, díszeket, színes porokat árulnak. Egyébként is nagyon színes ez az ország, de ilyenkor különösen az.

Majd jött az, ami nem maradhat ki:
Sokadik nagy cappuccino a csokis sütivel és vanília fagyival

Ahogy kijöttünk a kávézóból, találkoztunk egy szlovén párral. Beszélgettünk kicsit, érdekelte őket, hogy lehet eljutni a barlangtemplomokhoz. De lázba jöttek a bazártól is, mondtuk, hogy merre menjenek és váltsanak minket, mert külföldi ott nincs egy darab sem. legalábbis mi nem láttunk.

Innen vissza indultunk a szállásra.
Jó tanácsok egy kereszteződésben, viselj sisakot, csatolt be az övet. Másik oldalán is volt, ne mobilozz és ne dudálj...
Ez egy körforgalom
Rajt előtti pillanat
És a rajt utáni

Visszamentünk a szállásra a cuccokért. Amint mondtuk, hogy éjszakai vonatunk van ami 11-kor indul, mondták, hogy adnak egy szobát, tusoljunk le indulás előtt. Mennyire normálisan működik ez! Másodszorra is. Mi is akartuk kérni, izzadtak, porosak és koszosak voltunk a nap végére, de kérni sem kellett.Arról nem is beszélve, hogy nem kértek érte semmit. De hagytunk ott borravalót.

Végül kimentünk az állomásra egy tuk-tuk-kal, ez 100 rúpiába került. Szegény franciák a tízszeresét fizették. Igaz, hogy taxival, de az akkor is sok.

Aurangabad vasútállomás
A vonat nem késett. 4 fős kabinunk van, az egyik helyen már alszik valaki, a másikon egy tinédzser srác van aki velünk szállt fel, és mi ketten. Mi vagyunk a fenti ágyakon. Hogy milyen lesz az éjszaka azt majd meglátjuk, az előző éjszakai vonaton nem tudtam valami jót aludni. Mindenesetre a lepedők átmentek a tisztasági ellenőrzésen, elteszem magam holnapra. Vagy mára...

A mai szállásom :)
Mai életképek és egy-két Royal Enfield :)