2016. október 26., szerda

India: Munnar

Reggelre a gekko eltűnt a falról, ki tudja hol van, remélem nem a hátizsákomban.

Nem keltünk korán, nem is kellett. Kinéztünk az ablakon, és ez a látvány fogadott:

Ráadásul esett is, nem is csak kicsit. Az előző két napon is volt valamennyi eső, de azoknak minden percével szerencsénk volt. Ma ennél rosszabb volt a helyzet, így lett belőle pihenős nap. Eredetileg azt terveztük, hogy elhívjuk az előző napi sofőrünket és elvitetjük magunkat a környékbeli nevezetességekhez. De arra az út nem aszfaltozott, esélytelen volt.

A kép nem adja vissza, de itt szakad az eső
A reggeliről első körben úgy nézett ki, hogy lecsúsztunk, 10-ig lett volna és 10 után kérdeztünk rá. De rendesek voltak, hoztak nekünk mindent amiből maradt. Nem volt valami változatos, de legalább volt. A szobában reggeliztünk.

Reggeli
Dél elmúlt amikor úgy döntöttünk, hogy csak elindulunk, mert állítólag a városközpontban nem esik.

Javuló kilátások
Felvettem a vésztartalék pulóveremet is, még jó, hogy az indulásnál csak úgy döntöttem, hogy elhozom.

Egy kilátó pontról a kilátás, nem esik, de sok mindent nem látni
A tea múzeumba vitettük magunkat egy tuk-tuk-kal. Itt olyan sok minden nincs, pár gép, levetítenek egy filmet. Bekapcsolják a nagyobb gépeket is amik aprítják, pörkölik majd szárítják a teát. A végén persze van vásárlási lehetőség.

Ennek nem tudom mi köze van a teához, de a szakma miatt lefényképeztem

A múzeumtól gyalog indultunk vissza városba.

A háttérben tea ültetvények

Motor szerviz az út mellett
Vagány tuk-tuk, hifi is volt benne, csak úgy döngött a basszus

Megfér egymás mellett a hindu templom, a mecset és a szikh templom is (a szikhet nem tudtam lefotózni):

A városban vettünk pár rágcsálnivalót, jack fruit chips-et, fügét, halva-t, és ezt a valamilyen mixet is:

Valamilyen mix, természetesen újságpapírban
És bort, szigorúan fertőtlenítési céllal :)

Csak ilyen helyen lehet bármilyen alkohol tartalmú italhoz jutni
Felmerült a vacsora kérdés. Ha már itt vagyunk, indiai ételeket preferálunk, pizzát otthon is tudunk enni. De a ma esti választás Vasent-é volt, és ő pizzát szeretett volna. Így ma ez lett a vacsora:

Vega pizza alla Vasent, egyedileg összeválogatva
Beszereztem még egy hűtőmágnest, majd irány a szállás.

Vasent-tel a teraszon beszélgettünk még egy jó darabig. Az egyik téma a házasság volt, ez nála félig-meddig aktuális, de a személyes dolgait nem írom itt le. Elmesélte milyen volt a régi Indiában a megszervezett házasság amikor a szülők keresték a gyerekeik párját. Régen a vőlegény és a menyasszony az esküvőn látták egymást először. Ez ma már nem így van, legalábbis a legtöbb esetben. Sok esetben nem is szülők által megszervezett már a házasság. Sok minden másról is beszélgettünk, kulturális különbségekről - mi hogy megy itt és nálunk -, értékrendekről - mi fontos az életben és mi nem az -, stb. Mint régen amikor még Magyarországon volt. Ezek a beszélgetések igazán hiányoztak, jó érzés itt lenni.

Forma1 időmérőt néztünk még, ami jó későn volt, mert az amerikai nagydíj van soron, ami otthon is eleve este van. Itt meg még 3,5 órával vagyunk arrébb, így 23:30-kor kezdődött. Hajnal 1 után feküdtünk le aludni, de így sem szakadtunk meg a naptól.

Viszont történt egy csapács. A fényképezőmnek valami baja van, néha beragad az exponáló gomb, máskor csak lassan jön fel, utána meg rendesen működik. Ami gyorsan történik azt egyébként sem könnyű vele elkapni, mert nem valami gyors a fókusza. De így, hogy az exponáló gomb sem működik rendesen ez tovább rontja a helyzetet. Remélem kibírja az út végéig. Sajnálnám ha tönkremenne ez a gép, mert szeretem, ráadásul nem is olyan régi.

Most jut eszembe, történt ma ennél egy nagyobb csapás is: realizáltam, hogy a pálinka nem fogja kibírni az út végéig. Mióta Vasent is itt van, gyorsabban fogy :) Egy részét pedig eleve neki hoztam, neki is októberben van a születésnapja. One more drink Lacikám :)

Életképek szekció:

Ez egy diszkó busz, ki van világítva mint egy karácsonyfa, döng bent a zene, villognak a fények, táncolnak benne a fiatalok. Egymás után jöttek ezek a buszok, volt olyan amelyik a végénél színes forgó fényekkel világította meg az aszfaltot, mint egy diszkógömb.
Érdekes, hogy milyen járművek vehetnek itt részt a forgalomban. A teherautók nagy része színes, díszes. Este, jellemzően a buszokon mindenféle színes fények világítanak, féklámpa is színes, ilyenkor valami villogni is szokott, de láttam már futó fényt is.
Nálunk egy távolsági buszra fel sem lehet szállni ha nincs rajta ülőhely, itt táncolni is lehet rajta. Mondjuk nem tudom mi van egy nagyobb fékezésnél... :)