2016. október 25., kedd

India: Thekkady

Reggel megláttuk, hogy hol is vagyunk, egy bambusz erdőben ébredtünk.

A bungalónkban kicsit hideg volt, azt hiszem sikerült megfáznom. Itt egyébként nap közben is hideg van, már az előzőekhez képest, csak olyan 26-27 fok. Azért ez sem kevés :) Éjszaka pedig 17-18, 1000 méter körül van a tengerszint feletti magasság.

Kaptunk reggelit, de itt az ebéd és a vacsora is benne van az árban. Ezen kívül egy 2 órás vezetett túra és egy hajózás.

Reggeli után bementünk a városba körülnézni. Itt is sok fűszert árulnak és mindenféle gyümölcs chips-eket. Vettünk jackfruit chips-et, banánból készült édességet, csokikat, szárított gyömbért és valamilyen piros, meggyhez hasonló gyümölcsöt ami édes lében úszott. Leginkább koktélcseresznyéhez hasonlított. Ezen kívül 3 doboz sört és egy üveg helyi bort. Alkoholhoz elég nehéz itt hozzájutni, a boltokban nincs, külön üzletben árulják, ahova be sem lehet menni. Le van rácsozva, az egyik ablaknál előbb ki kell fizetni amit szeretnél, a következőnél odaadják, és csak egy ilyen szűk, korlátokkal teli folyosón lehet elmenni a két ablak között. Hozzáteszem itt nem divat alkoholt inni, valahogy ezt nem nézik jó szemmel.
Helyi bort vettünk ami Cabernet Shiraz. Ilyenről még nem hallottam, ittam már Cabernet Sauvignon-t, Cabernet Franc-t és Shiraz-t is, de Cabernet Shiraz-t még nem.

Kicsit pihentünk még, utána ebéd. Nem valami megterhelő a nap :)

Majd indult a túra az erdőbe Mani-val. Az indulás előtt fel kellett venni egy ilyen speciális zoknit a piócák ellen. Zokninak azért nem nevezném, inkább ilyen lábzsák, amit fent (térd alatt kb.) meg kell kötni.

Kis séta után befordultunk az erdőbe, ahol két törzs is él. Tartják a törzsi szokásokat, de egyébként ugyan úgy a társadalom részei, bejárnak dolgozni, csak az erdőben élnek.

Az erdőben hihetetlen élővilág van. Hatalmas élmény, igazi "zaj" van itt. A madarak különösen hangosak, de hallani lehet a majmokat is akik csak úgy ugrálnak egyik fáról a másikra mint egy természetfilmben. Láttunk bölényt is. Tigrist szerencsére nem, mert az is van az erdőben és vad elefánt is. Mani sokat mesélt az itteni élővilágról, a növényekről.

Szantálfa, szerves része a hindu kultúrának

Pontosan a kép közepén egy majom van

Tigris karmolások egy fa törzsén

Mani

A visszafelé vezető úton vettem észre, hogy a lábzsák fölött piócák vannak rajtam, amik már szívták a véremet. Hármat szedtem le, rendesen vérzett tőle a lábam. A piócák vérhígítót vagy legalábbis véralvadásgátló vegyületet is bejuttatnak a szervezetbe, ezért a vérzés elég nehezen áll el. Az "elég nehezen áll el" részt meg tudom erősíteni. Amikor a lábvédőt levettem, akkor láttam, hogy egy belülre is bejutott, ott is folyt a vér, így engem 4 helyen csíptek meg. Vasent-nek 2 jutott, Leslie megúszta. Mani szerint semmi gond, nem veszélyes. Elvileg terápiás céllal is használnak piócákat, mondjuk azok nem feltétlenül pont ezek...

Az erdei túra körülbelül 2 órás volt. Ahogy visszaértünk, megrendeltük a holnapi programot, ami dzsipes túra egy a Gavi nemzeti parkban. A dzsipezés része persze csak az oda út, nem jelent randalírozást a természetvédelmi övezetben. Ennek is lesz gyalogtúra része és csónakázás egy tavon. Viszont a másnap reggeli itteni hajózás így kimarad, mert nagyon korán indulunk. Ha időben visszaérünk Gaviból, akkor az utolsó fél 4-es hajót talán még elérjük.

Az idővel baromi nagy szerencsénk volt, az erdei túrát már befejeztük mire elkezdett esni az eső. Azon kicsit elgondolkoztunk, hogy a holnapi program megrendelése előtt nem ártott volna megnézni az időjárás előrejelzést, mert az nem akkora élvezet szakadó esőben, és elég sokat is fizettünk érte (hármunknak 7000 rúpia, ~28e Ft). Mindegy, már megegyeztünk, reméljük jó idő lesz.

Vacsora előtt átmentünk a szállás mellett lévő épületbe, ahol fiatalok adtak elő törzsi táncokat, közben énekeltek és zenéltek. Jó élmény volt, közönség sajnos nagyon kevés, rajtunk kívül még négyen voltak.

Az egyik táncba be lehetett állni, közülünk Vasent volt aki bevállalta:

A végén pedig készült közös kép:

Ez után a vacsora jött. Ma sokat nem mozogtunk, ha úgy nézzük egyfolytában ettünk. Egyébként sem volt egy megterhelő nap, egyedül az erdős túra és a kis séta a városban szóltak a mozgásról. Nem gond, ilyen nap is kell.

Szóltunk még a meleg víz miatt, illetve annak hiánya miatt. Egy kapcsolót kellett volna átkapcsolni... Így ma este forró fürdőt lehetett végre venni ebben a jégveremben :)

Megittuk még a fejenkénti egy sört a teraszon, beszélgettünk kicsit. Össze is kell még pakolni este, aztán elhúzni aludni időben, mert holnap 5-kor kell kelni. A túra 5:30-kor indul.